Przesyłka uszkodzona – jak złożyć reklamację?
Przesyłka uszkodzona – jak złożyć reklamację?
27 stycznia 2021
Porady Superpaczki
Przesyłka uszkodzona w transporcie to ból głowy dla odbiorcy i nadawcy. Niestety, takie historie się po prostu zdarzają i nie doszukuj się złej woli. Jeśli Twoja przesyłka dotrze do adresata uszkodzona, możesz złożyć reklamację. Z tego wpisu dowiesz się, jak to zrobić w serwisie Superpaczka.
Czytaj też, jak ograniczyć ryzyko uszkodzenia przesyłki i zabezpieczyć się przed konsekwencjami.
Poinformuj odbiorcę co zrobić, jeśli przesyłka dotrze uszkodzona.
Jeśli sprzedajesz na Allegro, OLX, Sprzedajemy lub po prostu wysyłasz paczkę do rodziny, zawsze poinformuj odbiorcę, żeby sprawdził stan przesyłki przy odbiorze, w obecności kuriera. W czasach COVID-19 może to być trudne. Nawet jeśli kurier dostarcza paczkę do domu, to może ją zostawić za furtką lub pod drzwiami. Jest to częsta praktyka. Czy to znaczy, że nie da się nic zrobić? W Superpaczce DA SIĘ! Nawet, jeśli kurier już odjechał, to możesz wezwać go ponownie w celu sporządzenia protokołu.
Jak to zrobić?
Reklamację możesz złożyć jako Nadawca. W tym celu zaloguj się do panelu klienta Superpaczki i z lewego menu wybierz „Reklamacje”.
Jeśli odbiorca nie spisał protokołu szkody, zaznacz taką opcję (jak zakreślona powyżej) i kliknij „zgłoś”. Zostaniesz przekierowany do formularza, w którym zamówisz podjazd kuriera w celu spisania protokołu szkody.
A jeżeli protokół szkody został spisany w obecności kuriera wybierz opcję TAK i postępuj dalej według instrukcji pojawiających się na ekranie. Przygotuj numer listu przewozowego!
Jak długo będzie rozpatrywana reklamacja?
Superpaczka jest pośrednikiem między Tobą a firmami kurierskimi. Dzięki temu, że wysyłamy setki tysięcy przesyłek masz od nas ceny lepsze, niż bezpośrednio u kuriera. Pamiętaj, że w rozpatrywaniu reklamacji Superpaczka TEŻ jest pośrednikiem. Z powodu COVID-19 (fajna wymówka na wszystkie problemy) firmy kurierskie wydłużyły czas rozpatrywania reklamacji do 30 dni. Dlatego musisz uzbroić się w cierpliwość i nie ulegaj niepotrzebnym emocjom. Superpaczka jest dla Ciebie i działa w Twoim imieniu. Jednak są rzeczy, których nie przeskoczymy.
Jak uniknąć uszkodzenia przesyłki kurierskiej?
Dobre pakowanie to podstawa. Oto kilka porad, które pomogą Ci prawidłowo zapakować paczkę:
- używaj nowych lub nieuszkodzonych kartonów, dopasowanych grubością rozmiarem do wysyłanych rzeczy
- zabezpiecz przesyłane przedmioty przed przemieszczaniem się wewnątrz opakowania – użyj wypełniacza, pianki, komór powietrznych lub po prostu starych gazet lub kartonu.
- Dokładnie oklej paczkę taśmą pakową, nie zapominając o krawędziach paczki
Jeśli szukasz opakowań i wypełniaczy w dobrej cenie, polecamy zaprzyjaźniony sklep apakowanie.pl
Ubezpieczenie przesyłki i opcja „Ostrożnie”
Jeśli chcesz ubezpieczyć przesyłkę, podczas składania zlecenia zaznacz pole „Deklarowana wartość”.
W zależności od wybranej usługi ubezpieczenie, do określonej wartości, jest w cenie przesyłki. Dlatego może zostać naliczona opłata.
Opcja Ostrożnie dostępna jest w usługach Pocztex Ekspres 24 i Poczta Kurier 48 i jest dodatkowo płatna.
Podsumowanie opłat zobaczysz przed potwierdzeniem zlecenia.
Mamy nadzieję, że teraz już wiesz co robić, jeśli przesyłka jest uszkodzona. Jeśli jesteś już naszym klientem zapraszamy do korzystania z naszych usług.
Jeśli nie masz jeszcze u nas konta, to doskonały moment, żeby się zarejestrować za darmo i bez zobowiązań!