Kurier nie przyjechał – co robić?
Kurier nie przyjechał – co robić?
10 września 2020
Porady Superpaczki
Takie sytuacje się mogą zdarzyć – zamówienie złożone, opłacone, list wydrukowany, a kurier nie przyjechał. Odpręż się, to nie koniec świata. Oto trzy opcje, które pozwolą Ci wyjść z tego obronną ręką.
Dlaczego kurier nie przyjechał?
Zwykle wszystko przebiega normalnie, jednak zgodnie z Prawem Murphy’ego, kurier nie odbierze w terminie paczki wtedy, kiedy najbardziej tego potrzebujesz.
Powodów może być tysiąc, na przykład:
- – awaria furgonetki
- – korki
- – zbyt optymistyczny harmonogram
- – błąd systemu
- – błąd człowieka
Nie obwiniaj Superpaczki jesli kurier nie przyjechał. Nasz serwis jest tylko i wyłącznie automatycznym pośrednikiem. Gdy wysyłasz zlecenie w serwisie, to Superpaczka daje gwarancję, że kurier je otrzymał.
Pamiętaj, że w przypadku najtańszych usług, jak UPS Standard, DPD Classic, DHL Standard, wybrany czas odbioru przesyłki jest orientacyjny. Kurierzy nie dają gwarancji, że odbiór nastąpi w wyznaczonych godzinach.
Czas już przejść do konkretów. Jeśli kurier nie przyjechał w wyznaczonym terminie możesz:
- 1. Najpierw anuluj nieodebrane zlecenie.
- Sprawdź, jak anulować przesyłkę. Następnie wystaw nowe, z tymi samymi danymi. Możesz wykorzystać opcję „Wyślij jeszcze raz taką przesyłkę” w formularzu. W tym celu:
- – zaloguj się
- – z lewego menu wybierz zakładkę „Zlecenia”
- – z listy wybierz to zlecenie, które chcesz powtórzyć.
- – przewiń stronę do końca i wybierz przycisk
- Po przejściu do zlecenia możesz zmienić kuriera. I prawdopodobnie tak zrobisz…
- 2. Anuluj nieodebrane zlecenie. Następnie wystaw nowe (albo skopiuj, jak wyżej) i wybierz usługę kurierską z gwarantowanym terminem doręczenia – te paczki mają priorytet odbioru.
- 3. Po anulowaniu zlecenia wystaw nowe (lub skopiuj). Zamiast czekać na kuriera możesz samodzielnie dostarczyć paczkę do jednego z ponad 30 tysięcy punktów nadania i odbioru.
Dowiedz się więcej o tej wygodnej i elastycznej formie nadawania i odbioru przesyłek:
Za nieodebrane w terminie i anulowane zlecenie nie będzie pobierana opłata. Dlatego zawsze pamiętaj, żeby najpierw anulować a potem wystaw nowe zlecenie.