Jak zapakować przesyłkę i na co zwrócić uwagę?
Chcemy, żeby Twoje paczki zawsze docierały do celu, jednak nie jest to zależne tylko od nas czy od przewoźników, ale również od Ciebie!
Pamiętaj, że bardzo ważny jest sposób w jaki zapakujesz swoją paczkę. Dlatego poniżej przedstawiamy główne zasady pakowania przesyłek. Przed wysłaniem rekomendujemy również zapoznanie się z poradnikiem pakowania dostępnym na stronie konkretnego przewoźnika, którym zdecydowałeś się nadać paczkę.
Główne zasady pakowania przesyłek
- Dobierz rodzaj materiału do pakowanego towaru,
- Zapakuj paczkę w kartonowe pudełko o kształcie prostopadłościanu, nie owijaj kartonu folią stretch, ponieważ uniemożliwia swobodne przesuwanie paczek po sorterze,
- Jeśli nie posiadasz opakowania o regularnych kształtach, oznacz przesyłkę jako niestandardową,
- Nie łącz kilku paczek w jedną przesyłkę,
- Jeśli środek ciężkości przemieszcza się, zastosuj wypełniacze, ponieważ w paczce nie może być pustych przestrzeni i luźnych elementów,
- Zwróć uwagę na kruchość i delikatność nadawanego przedmiotu. Pamiętaj, że możesz użyć odpowiednich oznaczeń i naklejek, np. „ostrożnie”,
- Używaj mocnej taśmy do pakowania. Zaklejaj wszystkie łączenia, najlepiej dwukrotnie,
- Prawidłowo naklej etykietę przewozową, umieszczając ją na górze paczki.
Pamiętaj, że istnieją również przedmioty, których nie można przesyłać kurierem, a to po stronie nadawcy przesyłki spoczywa odpowiedzialność za to, jaki towar jest transportowany. Jeśli chcesz mieć pewność, czy możesz przesłać dany przedmiot, zapoznaj się z listą przedmiotów wykluczonych z transportu, która zamieszczona jest na stronie danej firmy kurierskiej.
Zobacz również: Czego nie mogę wysłać kurierem?
Mam pytanie związane z realizacją zamówienia:
- Jak wysłać paczkę korzystając z punktów nadania i odbioru?
- Dostawa do punktu odbioru – jakie firmy kurierskie wybrać?
- Jak wysłać przesyłkę w serwisie SuperPaczka.pl?
- Jak zapakować przesyłkę i na co zwrócić uwagę?
- Jak długo będę czekać na odbiór przesyłki przez kuriera?
Masz inny problem lub pytanie związany z nadaniem lub odbiorem przesyłki, skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy.
Mam pytanie związane z płatnościami:
- Jakie są sposoby płatności za usługę?
- Jak doładować konto prepaid?
- Czy mogę wysłać przesyłkę „za pobraniem”?
- Jaki jest czas oczekiwania na zwrot pobrania – COD?
- Nie udało mi się dokonać płatności. Pojawił się komunikat: „Brak wystarczających środków na koncie.” Czy muszę ponownie wprowadzać dane?
Masz inny problem lub pytanie związany z płatnościami i rozliczeniami, skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy.
Mam pytanie związane z profilem konta i konfiguracją:
- Gdzie i w jaki sposób mogę zmienić dane na swoim koncie?
- Jak zalogować/zarejestrować się do serwisu?
- Jak zmienić adres e-mail do logowania?
- Jak zmienić lub zresetować hasło do logowania?
- Jak otrzymywać powiadomienia sms/e-mail do przesyłki?
Masz inny problem lub pytanie związany ze sprawami technicznymi, skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy.
Mam pytanie związane z usługami i serwisem SuperPaczka.pl:
- Z jakich usług mogę korzystać?
- Jak złożyć reklamację i sprawdzić jej status?
- Kto może skorzystać z usług Super Paczki?
- Czy muszę podpisać umowę z serwisem SuperPaczka.pl, aby skorzystać z usługi?
- Gdzie mogę skierować pytanie dotyczące przetwarzania danych osobowych (RODO)?
Masz inny problem lub pytanie, skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy.